barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Liten blir stor

Publicerad 2016-04-21 21:55:37 i

Som rubriken antyder så växer E i en rasande fart. Han tar sig runt här hemma och undersöker allt, vansinnigt snabbt går det också. Han drar sig fram med armarna och skjuter på med fötterna, det ser urkul ut. Han går gärna upp i krypställning och gungar fram och tillbaks och kör lite plankan emellanåt. Men om han ska ta sig någonstans ja då drar han sig fram, det går väl snabbast kan jag tänka mig. Att vara still är inte riktigt hans grej. Helt plötsligt hände allt. Han lärde sig sitta, att sätta sig upp själv från liggande samt att ta sig framåt, han lärde sig att äta mat (istället för den eviga ersättningen) och trots avsaknaden av tänder så har han inga problem med bitar i maten. Pannkaka, kokt ägg, makaroner, majs och kidneybönor är också gott att sitta och pilla med och han bemästrar pincettgreppet väldigt bra om jag får säga det själv. Han är rund och go och alltid glad.  

Det enda är väl att han är vaken liiiite för mycket nattetid får min smak. 
Storebror har aldrig varit vaken på nätterna och heller aldrig nattätit som lillebror gör. 

Förra helgen var jag, M och våra vänner S och L  på Kosta att hotell och spa. Vi lämnade bort barnen och hade bokat in oss en natt på hotellet (drömmen för småbarnsföräldrar). Vi åkte efter jobbet på fredagen. Vi checkade in på rummen och gick direkt ber till spaat..tog ett glas bubbel och satte oss ute i den uppvärmda poolen. 

Efter lite bad och bastu gjorde vi oss iordning för en trerätters supé i restaurangen. Jag, S och L delade på en flaska rött. Efter maten som var makalöst God fortsatte vi till glasbaren där vi tog oss några drinkar, pratade och underhölls av trubadur. 

Efter en natts ostörd (!!!!!) sömn tog vi oss ann Frukostbuffén och sedan gick vi åter till spa-avdelningen innan lunchbuffé och hemgång. 

På kvällen var det inplanerat tjejkväll sedan länge och trots att jag var gaaalet trött så blev det ännu en trevlig kväll med mycket gott att äta samt några glas bubbel. 

Bra helg med andra ord! 👌

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela