barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

v 35

Publicerad 2015-06-27 21:48:23 i

Idag går vi in i v 35 med tussen i magen. Det är faktiskt ganska jobbigt nu. I och för sig har det varit jobbigt en längre tid. Jag har varit sjukskriven sedan början av april för foglossning och sammandragningar. Sedan början på juni är jag hemma på havandeskapspenning. 

Jag hade foglossning med O också men då kunde jag sova när jag kom hem från jobbet. Det var det jag gjorde under första graviditeten, sov och jobbade. Det fungerar inte riktigt så med en tvååring hemma. Min kloka, fina pojke som varken vill ha en bror eller syster och helst inte någon bebis alls! Ajdå!

Under första graviditeten var magen hyfsat liten och den satt högt upp. Jag hade vissa problem att andas men kunde ändå sitta bra och röra mig ganska obegränsat. Jag kände mig vacker.

Den här gången är för jäklig. Jag blev jättestor jättesnabbt och jag har inte känt mig det minsta vacker. Bara stor och tjock. Magen ligger lågt så att böja mig framåt eller sitta på golvet tar emot och gör ont. Det strålar ut i benen vilket gör att jag misstänker att jag har ischias utöver foglossningen. Det är svårt att hitta någon skön ställning vare sig det gäller sittande eller liggande. Illamåendet har börjat komma tillbaka och jag sover dåligt. I vanliga fall har jag inget problem med sömn. Usch vad jag klagar nu känner jag.

Självklart är det supermysigt också. Känslan när bebisen bökar runt i magen är fantastisk. Jag längtar och ser fram emot förlossningen och hoppas att den blir lika bra som med O. 
Det ska bli spännande att få träffa tussen och se vad det är för en filur. Om det är en till pojke eller en flicka, om hen är lik sin storebror. Hur det ska gå att ta hand om två kids... nervöst men spännande. Jag är väldigt spänd inför första mötet mellan syskonen, misstänker att O inte kommer vara särskilt imponerad av sitt nya syskon. Jag kan inte klandra honom heller, måste ju vara helmysko att behöva dela mamma och pappa med en okänd unge helt plötsligt.

Många tankar som snurrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela