barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

rutiner

Publicerad 2015-07-18 13:18:19 i

Det här med rutiner och sommar och semester är allt annat än lätt. Man vill hinna med så mycket som möjligt utav dagarna. Som tur är har vi en liten kille som faktiskt klarar sig fint utan sin tupplur mitt på dagen. Ibland väljer han själv att skippa sovstunden mitt på dagen. Är vi bara hemma så försöker vi alltid lägga honom en stund. Ibland vill han och ibland inte. 
Vi äter lunch vid 12.00 och sover mellan 13-15. Och det funkar oftast bra. 

Men är vi ute på sjön med båten eller iväg och badar på stranden eller gör något annat kul är det skönt att veta att vi kan skippa sovstunden utan kalabalik senare på eftermiddagen. 

Kvällarna är också svårare att hålla. O lägger sig oftast vid 20.00 om kvällarna. Men som igår kom vi på vid 17tiden att det vore mysigt att ta båten ut till en ö och grilla lite. Sagt och gjort. Vi kom hem vid strax över 20.00 och då fick vi ställa O i duschen efter att ha röjt runt i sanden på stranden. 

Men det är väl det som är charmen med sommar och lediga dagar. Att man kan skippa rutinerna för ett tag och göra lite som man vill.

I helgen är jag gräsänka och idag är det mulet och grått ute så vi har passat på att städa, bäddat rent och lagat God mat till lunch (annas saffransfisk). Och O sover faktiskt middag precis just nu, så jag och magen vilar oss på soffan. 

Hoppas på uppehåll i eftermiddag så att jag och O kan ta en promenad och köpa lite glass. 

Får se vad morgondagen erbjuder. 

Pappan i hushållet sticker tidigt till Stockholm för att se AC/DC, något som har varit bokat sedan innan vi visste om tussen i magen. Idag jobbar han 6-18 så ja, man kan väl säga att vi är gräslingar hela helgen O och jag!  

Roar sig när mamma lagar mat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela