barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

rörelser

Publicerad 2015-07-21 23:46:57 i

Idag har jag och en vän hängt inne i Kalmar. Vi har hunnit med både en tidig lunch på thai och en eftermiddagsfika på espresso house. Däremellan vart det lite shopping, väldigt lite för att vara oss två. Jag använde mitt presentkort på cervera för att inhandla ytterligare 3 assietter av Swedish Grace by Rörstrand, så nu har jag 6 stycken. Då är det dags att börja önska sig mattallrikar med andra ord. Sedan finns det även 2 olika sorters skålar, 2 olika sorters djupa mattallrikar samt såskanna och uppläggningsfat. Så det kan nog ta ett tag det här. Men det är ju så när man samlar på något.

Sedan inhandlades det fotoramar och efter det var vi in en sväng på systemet. 

Imorgonkväll kommer tjejerna över på en fördrink innan vi cyklar ner till rökeriet för räkfrossa. Så jag köpte bubbel till tjejerna och något alkoholfritt till mig. Till detta serveras jordgubbar & mörk choklad. 

På fredag är det Strandbanken igen så jag köpte några alkoholfria cider också. Kan ju vara kul att dricka något annat än Cocacola ibland, även om det är bra gott det också. 

Hemma vid 17tiden var jag. Och då var det gnälligt barn och kvällsmat som gällde. 

Efter att O lagt sig började jag fundera över om jag ens kännt bebisen i magen under dagen. 

Nu ett par timmar senare och en hel del buffande på magen är det liv och rörelse och en hickande bebis där inne.

Slutet gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela