barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

målbild

Publicerad 2015-07-17 22:48:45 i

Jag och min kompis Åsa sitter i deras bil påväg in till Kalmar. Jag minns inte vad vi skulle göra där inne, men jag minns så väl hur vi satt där i bilen och pratade. Vi körde på e22 och passerade precis Hansa city. Jag var gravid med O och vi pratade om vikt och graviditet. Självsäkert sa jag att jag minsann skulle gå ner samtliga kilon (20 kg) på bara några veckor, om det så innebar att jag skulle få vara ute och knata med barnvagn dygnet runt. Åsa skrattade åt mig och sa "det tog dig 9 månader att gå upp i vikt så räkna med att det tar MINST 9 månader att tappa vikten!". Närå svarade jag. 

Lyckligtvis föll det sig så att jag inom 10 dagar hade tappat 19 utav mina 20 kg. Om det var amningen eller det faktum att jag helt tappade aptiten i samband med förlossningen eller att jag vara hade fruktansvärd tur vet jag faktiskt inte. 

Dessvärre satte mammaledigheten sina spår (man fikar fruktansvärt mycket när man är mammmaledig) och när jag gick in i nuvarande graviditet var jag ca 10!!! kg tyngre än när jag plussade med O. 

Så jag har inga större förhoppningar om att tappa i vikt lika snabbt den här gången. Verkligen inte. Men jag har satt upp som mål att till nästa sommar ska jag vara nere på min trivselvikt, den jag hade innan jag blev gravid med O, nämligen 58 kg. 

Jag kommer att träna löpning i höst/vinter och den vikt som finns kvar till våren tar jag med Cambridge (mirakelmetoden för mig). Så den här gången är min målbild att nå min trivselvikt i runda slängor ett år. Och det känns väl mer realistiskt än några veckor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela