barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Kom igen nu bebben

Publicerad 2015-07-25 23:53:55 i

Det är förvisso 12 dagar kvar till beräknad födelse och hade vädret varit fint och somrigt varmt så hade jag med glädje gått över några dagar. Så länge bebisen ligger i magen kan ju jag ligga och plaska i plurret och sola på stranden. 

Men eftersom vädret är som det är, skit rent ut sagt. Och inte verkar det bli bättre heller så kan bebisen lika gärna komma. Kroppen är tung och otymplig och jag har ont och svårt att ta mig fram, jag är trött och sover dåligt. Så ja, bebisen är välkommen.

Idag har jag varit grymt trött, haft vallningar som om jag vore i klimakteriet, haft massa sammandragningar och lite mensvärk i mage och rygg. 

Meeeen det lär väl dröja 2 veckor till kan jag tänka. 

Bara för att O kom en dag tidigare behöver ju inte det betyda att denna kommer tidigare. Den håller sig säkert inne på övertid bara för att retas och bli extra stor. O var 48 cm och vägde 3225 gram. Allt över 50 cm och 3700 gram känns stort för mig. Så ja, förmodligen blir det en stor bebis enligt mina mått mätt. 

Dags att komma ut till mamma, pappa och storebror nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela