barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

blixtrar och dunder, magiska under.

Publicerad 2015-07-29 20:08:21 i

Vaknade återigen upp till en gråmulen himmel. Kände mig allmänt omotiverad att kliva upp så vi låg i sängen och kikade på Disney junior ett tag. Sambon jobbar förmiddag så det är bara jag och O. Klädde sedan på oss och packade bilen med kartonger som vi tog till sopstationen. Tankade sedan bilen och tog en sväng in till köpingen där vi besökte biblioteket. Senast jag var där var 2011 och då lånade jag studielitteratur, det var dessutom i det gamla biblioteket. O tyckte att det var lite spännande och intressant, han älskar böcker och vi hittade 5 stycken som vi lånade hem. 2 st om pettson och findus, en om bu & bä, en om Nisse (ni vet killen som får en ny keps) och en om grisen Benny. 

Sedan hem, äta lunch, läsa två utav böckerna och därefter sova middag. 

I samband med att sambon kom hem började det regna och när O vaknade igen fullständigt öste det ner och det både blixtrade och åskade. 

I samband med detta hade jag ganska täta och onda värkar. Jag fick koncentrera mig lite på andningen när det gjorde som ondast. 

YES! tänkte jag, nu blir det snart bebis.

Men icke, värkarna klingade av och nu är allt som vanligt igen. ATTANS! 

Fast egentligen så önskar jag mig ju ett augustibarn. Så jag får väl vänta tills på lördag åtminstone.

O har lagt sig. Sambon tittar på fotboll och jag vilar på sängen.

Igår köpte jag mig ett redigt löpband. Så nu har jag inga ursäkter. När bebisen är ute och jag är läkt så ska mammakilona väck! 30 minuter om dagen bör jag klara av! Nästa augusti är det jag och Åsa som kör mini triathlon 💪💨💦 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela