barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

bitterfitta

Publicerad 2015-07-11 16:46:09 i

Idag är jag sur. 

Jag är sur på sommaren som aldrig kom. 
Jag är sur på att vädret verkar vara somrigt och fint på alla håll förutom just här.
Jag är sur på smhi yr.no klart.se och alla andra vädersajter som visar dåligt väder framöver också.
Jag är sur på M som BARA MÅSTE åka på after beach imorgon (igen, han var ju där förra söndagen).
Jag är sur på M för att han ska jobba och sen dra till Stockholm och gå på konsert nästa helg.
Jag är sur på M för att han vet att jag är trött och höggravid och egentligen inte orkar vara ensam med O hela dagarna. Det är väl en sak att han jobbar, men när det är enbart nöje, för hans del, för jag och O får inte följa med. Ja då blir jag skitsur. 
Jag är sur över att jag alltid är hemma och aldrig får komma iväg på något. 

Så därför skulle jag vilja planera in att åka bort en natt med en vän. Bara glassa runt och ta det lugnt.  Kanske strosa på stan och sola och bada. Bo på hotell och äta på restaurang. Vi behöver inte åka långt. Bara åka iväg! Jag behöver det, annars tror jag att jag blir tokig. 

Lämna M hemma med O så får han se hur kul det känns att sitta hemma och uggla.

Karlfan!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela