barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

26 år och långväga gäster

Publicerad 2015-07-06 13:53:27 i

Så då har även jag hunnit fylla år. 26 år fyllde jag i onsdags (1/7). Dagen innan anlände min barndomsvän med familj. Dem hade bokat in en helg på Astrid Lindgrens värld och ville hälsa på när dem ändå var i krokarna. Kul tycker jag, det är ju inte alltför lätt att ses när man bor 52 mil ifrån varandra. Så 4 vuxna och 3 barn under 5 år samsades vi här hemma, det gick förvånansvärt bra. Mycket tack vare det fina vädret och att vi kunde vara ute mest hela tiden. 

På tisdagen när dem kom åt vi lunch på Caffè Lea och var sedan på gården där vi solade och badade i poolen. På kvällen grillade vi lite.

På tisdagen åt vi brakfrukost. Sedan sjöng dem "ja må du leva" och så fick jag öppna paket. Sedan for vi till stranden för sol och bad. På eftermiddagen kom sambons familj på fika och vi dukade långbord ute i skuggan på gården. Jag fick fler paket och även en blombud från mina föräldrar. Även denna kväll grillade vi.

På torsdagen tog vi båten ut till en ö där vi hängde ett par timmar för ännu mer sol och bad. Pastasallad till lunch på stranden och sedan hem och vidare till O's farbror som fyller år dagen efter mig. Även där blev det fika i skuggan ute på gården. 

Mina vänner stannade kvar hemma hos oss och badade i poolen ocg packade lite inför morgondagens avfärd. På kvällen gjorde vi det lätt för oss och åt pizza.

På kvällarna när barnen somnat spelade vi yatzy, pratade strunt och gamla minnen och drack gott (alkoholfritt för min del). 

Vad jag fick i present? 

3 assietter till min samling av servisen Swedish Grace by Rörstrand och presentkort att kunna komplettera ytterligare.
snygga solglasögon.
Presentkort på klädbutiker (kan behövas en uppdatering när kulan är borta).
Underkläder.
En fin ljuslyckta.
bodybutter och showergel från body shop.
Presentkort på "personlig Födelsetavla", jag fick en sån fin tavla på O i julklapp av svärmor och nu kan jag komplettera med en till när tussen är född. 

Mycket fint för att vara fylla 26 ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela