barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

sommaren is back!

Publicerad 2015-08-04 22:42:03 i

Äntligen har sommarvädret återvänt och vi njuter till tusen. 

Trots jobbhelg för sambon i helgen och natt till råga på allt så har vi hunnit med både utflykt, sol och poolbad.

Fredag - vi tog en utflykt till Oskarshamn där vi besökte en park och matade ankorna (de bästa på hela dagen enligt O) och lekte i lekparken. Avslutade med lunch ute på bistro Bakgårdens bakgård där O fick hemmagjorda pannkakor med sylt och grädde. Tummen upp på det, istället för de frysta pannkakorna som de flesta ställen serverar. Jag och M åt buffén som bestod av sallader, bröd, pajer och potatisgratäng med fläskfilé i champinjonsås. 




Lördag och söndag eftermiddag spenderades med familjen Persson och poolhäng. Vi solade, badade och fikade tillsammans. Poolen höll 27 grader och både vuxna och barn var nöjda!


Igår fick O gå på dagis, men är ledig resten av veckan. På måndag början han som vanligt igen och kommer då gå 15 h/v  de närmaste året. 

Efter dagis cyklade vi till badplatsen där vi åt glass och lekte av oss lite med O's farmor som också var där.

Idag passade vi på att ta båten ut till Seglarholmen. O lekte med sin vattenpistol och vi passade på att få lite sol på nosen. Vindstilla och inte ett moln på himlen. Jag tog mig även ett dopp men vattnet var svinkallt. 

Lunchen åt vi på filten under parasollet, kalla pannkakor som vi doppade i sylt. 

Väl hemma var vi trötta och tog det lugnt.  På kvällen blev det grillat som även det intogs ute fast på gården den här gången. 


Killarna i familjen sover och jag ligger på soffan.
Foglossningen har varit fruktansvärd de senaste dagarna och bebisen verkar inte vilja samarbeta med att tjuvstarta förlossningen. Så ja.. jag kan inget annat göra än att vänta. 

Den här veckan ska du ut, annars skiter jag i det här!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela