barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

home alone

Publicerad 2015-08-24 22:41:25 i

Jag överlevde. Men nog var det svettigt emellanåt. M stack till jobbet strax efter ett. Då stod jag i duschen, dålig planering från min sida. Nåja, E låg och chillade i sin säng och verkade allmänt nöjd med livet. Strax innan två (O ska hämtas vid två på dagis) kom han dock på att han var VRÅLHUNGRIG och jag fick så snällt ge honom mat innan jag kunde lägga han i vagnen och traska bort till dagis för att hämta O. Det var en något svettig mamma som slirade in på dagisgården med vagnen tio över två. E var som var mätt och belåten sov gott i vagnen, tills den stannade. 

På något vis fick jag i alla fall med mig två barn hem. 

Det är lustigt det där. När vi lämnar O på dagis gråter han och vill inte alls stanna på dagis, och när vi hämtar honom vill han inte hem.

E har varit supergnällig hela kvällen. Inte helt lätt att bolla gnällig bebis + trött 2 åring med att laga och äta middag, bad av 2 åringen och sedan läggning. Phu!

Men vi överlevde! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela