barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Dagen D

Publicerad 2015-08-07 22:52:10 i

Bf idag men ännu har ingen bebis behagat komma. Jag måste ändå erkänna att jag är något förvånad och lite besviken även om jag den senaste veckan ändå på något vis förstod att jag skulle gå över tiden. 

Hade tid hos mvc igår och den lilla har ännu inte behagat fixera sig. Inget konstigt med det. Hjärtljud på bebis var bra och mitt blodtryck fortsätter att ligga lågt (jag har alltid som bäst blodtryck när jag är gravid). Allt såg fint ut med andra ord. Kurvan på SF-måttet har börjat plana ut vilket kan tyda på att magen har börjat sjunka.

Eftersom det fortfarande är fint väder passar vi på att ta båten ut till olika öar för sol, bad och picknick eller som idag korvgrillning. På kvällarna umgås vi med kompisar och njuter av ljumna sommarkvällar. Som igår på en filt på stranden och ett härligt kvällsdopp tillsammans med vänner och barn och som ikväll med middag och bus ute på gården hos ett par andra vänner. 

Imorgon vankas det regn efter en solfylld vecka. Så man får väl passa på att ta en fixardag inne, och försöka vädra ur den värsta värmen. Kanske åka in till skoaffären och försöka hitta ett par gympaskor åt O. Dem han har är söndernötta framtill vid tårna efter allt åkande på sin bobbycar.

Eller föda barn.. det är också en utmärkt sysselsättning en regnig lördag.

Telefonen har gått varm idag med samtal från familjemedlemmar som undrar hur det går och om det har kommit någon bebis än. 

Som om vi inte skulle ha berättat det???

Nåja. Nu är det upp till bebisen men tydligen är punktlighet inte lillasyskonets starkaste sida!


Ute på sjön idag. 19 grader i vattnet även om det inte kändes så kallt. Härligt svalkande var det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela