barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

avlastning

Publicerad 2015-08-28 17:16:07 i

På måndag anländer avlastning i form av min mamma, pappa och farmor hem till oss. 5 vuxna på två barn bör väl bli en enkel match!

Dem har ju inte träffat nytillskottet E och sen saknar dem O. I vanliga fall brukar jag och Martin passa på att hitta på något på tu man hand när mina föräldrar är här. Dem vill så gärna vara barnvakt åt O eftersom dem inte får chansen så ofta i och med att dem bor strax över 50 mil bort. Men den här gången blir det inget sådant med en liten 3 veckors bebis. Dels funkar det inte rent praktiskt då jag ammar och sen skulle jag aldrig vilja lämna bort en så liten bebis. Vi har varit ganska sparsamma med barnvakt åt O också. 2 nätter har han sovit borta utan oss varav ena natten var när E föddes. 

Inte för att han inte vill. Han tyckte det skulle bli jättespännande att få sova hos farmor när vi lämnade honom där för snart 3 veckor sedan.

Nåja. Mamma,pappa och farmor åker hem på lördag och två dagar senare dyker nästa gäst upp, nämligen min lillasyster. Hon stannar till på fredag. Så nu får vi fullt hus här hemma i två veckor. Tur vi har källaren att förpassa dem till, annars hade det blivit trångt. 

Tänk när vi bodde i vår tvåa och jag skulle ha 20 årsfirande och hade mamma, pappa, syrran och två kompisar på besök. Då bodde mamma och pappa i tält ute på gården och syrran och kompisarna sov på madrasser på golvet i vardagsrummet. Dessutom var farmor och hennes man här också, men dem hade tagit in på hotell Tack o lov. Då var det trångt, tur jag fyller år på sommaren. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela