barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Och regnet det bara öser ner...

Publicerad 2014-05-09 21:40:08 i Allmänt,

Vi har varit väldigt förskonade från snö i vinter och regn i vår.. för att inte tala om i somras! Någongång måste det ju komma ner.. Blir mer och mer orolig inför sommaren som jag så hett längtar efter. Förra sommaren ammades bort framför tvn. 

Nu har det dock regnat otroligt mycket i ett par tre dagar. Det är precis som om himelen har öppnat sig kl 13:15 för det är precis när M har åkt till jobbet. 

Hade det varit för ett år sedan hade jag inte brytt mig särskilt om det regnade. Då hade jag kunnat tagit mig långa heta bad (som var så skönt för mina fogar), sträck-kollat på filmer och serier och plöjt en massa böcker och sovit, fast sova gjorde jag. Jag tog mig en cirka 2 timmar lång tupplur varje dag då jag gick hem från jobbet två månader innan. 
Ibland finns det fördelar med vårdjobb. 

Nu med en (snart) ettåring i huset blir det däremot skiiitjobbigt att vara inne hela dagen. 

Nu har jag dock klickat hem ett par galonbyxor till lille O. Så att vi kan gå ut och leka i sandlådan emellan skurarna utan att O ska bli blöt in på skinnet. 

Förhoppningsvis ska dem förbli oanvända! 




Vårt äppelträd blommar lite efter vårt plommon & körsbärsträd! Härligt rosa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela