barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Dagisbesked

Publicerad 2014-05-22 21:37:19 i Allmänt,

I veckan fick vi reda på att lilla O har fått dagisplats from 1 september. Snart är alltså min mammaledighet slut och O ska tas om hand av främlingar. Det är delade känslor inför det här med dagis (förskola). Det är jättebra att O kommer att aktiveras och få leka av sig om dagarna, att han får umgås med massa jämnåriga barn och "skaffa sig vänner" och tänk på allt han kommer lära sig. Men det känns allt i mammahjärtat att man ska lämna iväg honom till någon som inte är familj på dagarna. Han är ju en väldigt mammig unge. 

Så nu tänker jag passa på att NJUTA av det som är kvar av min ledighet. Och så varmt som det är nu om dagarna så njuter vi för fullt utomhus. 


Smutsiga barn är lyckliga barn


Härliga sommarkvällar


Pressar i solen när bebisen sover middag


Sommarpyntat gården. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela