barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Sovrutiner

Publicerad 2014-03-01 16:10:03 i Allmänt,

Det här med sovrutiner är lite svårt tycker jag. O somnar lätt i vagnen på förmiddagen och skulle säkert kunna ligga där och snarka i flera timmar om han fick. Det får han inte eftersom han ska sova en stund på eftermiddagen också. På senaste tiden har han varit allt annat än lätt att lägga på eftermiddagen och får sig kanske bara 30 minuters sömn. Välbehövliga 30 minuter för annars skulle han vara ett monster på kvällen. Men kvällen har också blivit ett problem, han är jättekrånlig att söva. 

Så nu funderar jag på om vi ska hålla honom vaken i ca 1 timma längre på förmiddagen och låta honom sova en längre stund då och skippa eftemiddagssovningen. 

Jag tror det är värt en chans!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela