barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Ledsen

Publicerad 2014-03-10 20:38:52 i Allmänt,

Jag sitter och mår illa och känner mig fruktansvärt arg och fruktansvärt ledsen med tårar som strömmar nerför kinderna.  Jag såg precis en video där en mamma slår sitt 10 månader gamla barn upprepade gånger, i huvudet med en kudde, med knytnävar på armar och ben, smäller till över huvudet och i ansitet med öppen hand, nyper barnet och sparkar barnet allt medans barnet ligger på mage och skriker i panik. Så fort barnet försöker resa sig upp på alla fyra så slår mamman det till marken igen. Man ser hur barnet försöker ta sig till mamman (för att söka tröst?) och hur mamman knuffar, slår och sparkar bort barnet. 

Och det gör så ont i mig att se, och ändå, likt en bilolycka kan jag inte titta bort! 

Hur är denna människa funtad? Vad är det hon försöker uppnå genom att misshandla en 10 månader gammal bebis?

Mitt hjärta brister när jag hör denna panikslagna gråt. Hur kan hon inte höra och reagera? Hon som är barnets mamma?!

Och varför lägger folk upp sånt här på fb? Ingen mår bra av att se något sådant. 

Känner en överväldigad känsla av att vilja gå in till O och lyfta upp honom och hålla om honom länge , länge. Men han sover och det ska han få fortsätta att göra. 

Tack o lov såg jag i kommentarerna att det var någon som hade googlat denna händelse och fått fram att mamman (18 år vid detta tillfälle) satt i fängelse och har ingen kontakt med barnet. Barnet bor nu hos en annan familj och ska tydligen må bra. 

Dessvärre ser verkligheten ut såhär för många barn runt om i världen. Varför väljer man att sätta ett barn till världen om man sedan tänker slå det sönder och samman?! 

Ser jag någon som slår ett barn kan jag inte hållas ansvarig för mina handlingar det kan jag lova er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela