barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Ensamstående

Publicerad 2014-03-05 20:15:45 i Allmänt,

Jag vill börja med att ge en STOR eloge till alla er mammor och pappor därute som uppfostrar era barn på egen hand. 

Själv är jag helt slut som artist efter att ha haft O för mig själv sedan i söndags. M är ju iväg på utbildningsvecka i stockholm och av de tre gånger som han har varit iväg så är nog denna gång jobbigast. O är ju precis överallt och inte stilla för en sekund. 

Idag har vi haft hem mammor och barn från mammagruppen på sopplunch och bokprat. Jag bjöd på quesadillas och majssoppa och till efterrätt blidde det choklad/vaniljglass med hallonsorbe med choklad och kolasås samt strössel. Yummi! 

Efter lunchen tog vi en promenix tillsammans med Ammy och T. O slocknade innan jag hunnit få på honom kläderna efter att ha varit vaken på övertid. Det går ju inte att sova när man har besök liksom , heeelt uppe i varv! 

Imorgon har vi planerat in hemmaslapp hos Ammy och T. Ligga i soffan och jäsa framför en film med mysisarna på. O får ha sin onepiece med pippimönster! 

Tulpaner piggar alltid upp. Försöker att alltid ha en bukett ståendes på bordet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela