barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Det var inte igår.

Publicerad 2014-03-23 15:50:08 i Allmänt,

Nej vad tiden springer iväg. När inte sambon jobbar då jobbar jag. Ikväll går jag mitt fjärde och sista arbetspass den här veckan. Det har varit kul att jobba men nu längtar jag tillbaka till föräldraledigheten. Det är farligt det här med ledighet under en längre tid. Man blir bekväm och jag är egentligen inte det minsta intresserad av att börja jobba "på riktigt" igen. Men efter sommaren är det dags, O ska börja på dagis och vi ska påbörja en vardag med jobb/dagis. 

Längtar redan tills nästa unge och ledighet! Haha. 

M och O är hos O's farmor och fikar på våfflor. I och med att jag börjar jobba vid 17:00 avböjde jag och fick på så vis 1,5 timma för mig själv. Sköööönt deluxe! Passat på att plocka, städa & nu ligger jag på soffan och bara chillaxar lite! 

I förmiddags var vi på ännu ett dopets dag, denna gång i den församling som O döptes i. Förra gången var det församlingen han tillhörde. Så nu har han både ett silverkors samt en glasängel, dessutom har vi fått gratis tårta två gånger. Win win!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela