barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Midsommar

Publicerad 2014-06-24 12:20:51 i Allmänt,

Midsommar som verkat så långt framåt i tiden kom och gick, svisch sa det så var midsommarhelgen över. Nu har vi nedräkning här hemma tills pappan i familjen går på semester, detta sker på min födelsedag 1 juli. 

Vad härligt det ska bli att få gå hemma alla tre under en längre period. Vi väntar släktbesök från dalarna och förhoppningsvis varma dagar på stranden och sköna dagar på sjön med nya båten. En tripp över till öland kanske? 

Midsommaraftonen var lugn. Vi åt midsommarlunch med våra vänner medans barnen sov middag. Sambon som jobbade åkte till jobbet och vi andra tog barn och barnvagnar och promenerade ner till festplatsen för traditionellt dansande kring midsommarstången. Även om O bara tittade på. När dansen var slut "sprang" han dock omkring på dansbanan. 

Han har blivit riktigt duktig på att gå, även om det såklart blir en hel del dunsar på rumpan. Tur dem har blöjan som dämpar fallet lite. 

Efter dans och stoj så gick vi hemåt till nästa hus och åt den obligatoriska jordgubbstårtan. Mums tyckte både vi och barnen. 

Sedan var tanken att vi skulle grilla hemma hos ett par bekanta på kvällen men jag kände inte för att jonglera grillning, en övertrött O och sedan försöka äta samtidigt. Så jag och O tog kväll och gick hem. O fick somna i sin säng och jag och M tog en midsommardrink och jordgubbar doppade i vispgrädde på kvällen när han kom hem. 

På midsommardagen fick vi barnvakt och kunde åka över till Strand hotell i Borgholm och gå på after beachen. M körde men jag kunde slå klackarna i taket och smutta på drinkar och det var faktiskt kul! 

På lördag väntar middag här hemma med tjejligan med anledning av min 25 årsdag :) ska bli supersköjj!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela