barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Feber och semester

Publicerad 2014-06-30 13:42:29 i Allmänt,

Boom sa det och så slog febern till på lilla O utan förvarning. Ingen hosta eller snoriga näsa. Men gnäll och en temp på 38,6 grader på eftermiddagen. Ringde 1177 som ställde lite frågor, sköterskan jag pratade med tyckte jag skulle vända mig till vc imorgon (läs: måndag) om febern var 39 grader eller högre i och med att han inte hade några andra symtom som kunde förklara febern. Någon timma senare var febern uppe i 39. Jag gav han en panodil supp och en flaska välling, vi bar in spjälsängen i vårt rum och ringde 1177 igen. Avvakta till morgondagen tyckte dem. 

Vi har sovit oroligt både O och jag inatt. Jag hade svårt att somna och vaknade mycket. O gnällde och stökade runt, men vaknade inte. 

Imorse var tempen på 38,4 och gnälligt värre. Gav han en till supp som verkade hjälpa. Till lunch fick han välling, så att vi vet att han får i sig vätska. Ska testa ge han gröt till mellis när han vaknar, nu sover skruttungen. 

Vid kl 14 påbörjar M sitt allra sista jobbpass inför semestern, sedan är han hemma med oss hela julimånad! Vilken fin födelsedagspresent :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela