barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

En vecka till kalas

Publicerad 2014-06-08 20:14:16 i Allmänt,

Om en vecka kommer vi att ha kalas för vår blivande ettåring. Vi tänkte bara ha en liten sammankomst med närmsta familjen. Dessvärre inkluderade närmsta familjen ca 30 personer, så det blev inget litet kalas ändå. 

Nu håller jag på och planerar. Förhoppningsvis tillåter vädret att vi dukar långbord ute på gården, annars blir det trångt inne. Det blir klassiskt saft & bullkalas. Har tänkt att baka kanelbullar, kärleksmums, chokladbollar, hallongrottor och självfallet jordgubbstårta 🎂 Självklart ska O få en egen att kladda med. 

I doppresent fick vi en flagga och ett födelsedagståg som kommer pryda borden. Sedan kommer vi smycka gården med ballonger, vimplar och björkris. Jag tänker mig turkos och lila, eftersom vi har en del turkosa grejer kvar från dopet som vore bra att göra slut på! Haha. 

Det svåraste är nog ändå när folk undrar vad födelsedagsbarnet önskar sig... det vet väl inte jag heller! Kläder funkar ju alltid. 

Det ska bli riktigt spännande med ettårskalas. Det första i raden av massa annat första i dessa små människors liv! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela