barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Barnfri & manfri

Publicerad 2014-06-29 21:01:04 i Allmänt,

Med anledning av min 25 årsdag på tisdag hade jag igårkväll ett gäng härliga tjejer hemma hos mig. Sambo och son var inackoderade hos svärmor. I veckan har jag handlat dryck, mat och färska blommor och förberett och lagat mat i dagarna två. Jag tycker ju att sånt här är så himla kul. Att planera och förbereda och pyssla. Ofta har jag en väldigt tydlig bild av hur jag vill ha det, och nästan alltid blir det precis som jag tänkt mig. 

En utav tjejerna dök upp lite innan och hjälpte mig med sista touchen på maten och fixade mitt smink (är verkligen sämst på att sminka mig). 

Vid 18 dök resten av tjejligan upp. Vi samlades i vardagsrummet för välkomstdrink som bestod av champagne (mia) för oss som inte var gravida eller körde. De nyktra gästerna fick alkoholfri skumpa! 

Sedan förflyttade vi oss in i köket där jag dukat upp en god buffé. Den bestod av: hemmagjord potatissallad, kallskuren fläskytterfilé & kycklingfilé, pastasallad, en vanlig grönsallad med jordgubbar, honungsmelon & fetaost, briepaj med parmalindad cantaloupemelon, risottokaka och fruktfat med ananas, jordgubbar & vattenmelon. Massa gott med andra ord. 

Vi åt och åt tills magen stod åt alla håll och då var det dags för dessert, vaniljpannacotta toppat med färska hallon & kross av marabou black! Riktigt bra ihop! 

Sedan ställde sig alla upp och sjöng för mig och därefter fick jag öppna massa fina paket. 

Sedan babblades det till sent på natta! 

Jag är så himla nöjd med kvällen och känner mig så tacksam över att jag har dessa fina tjejer i mitt liv. Vi är så olika men ändå så himla lika, de flesta utav oss är mammor och några inte, vi är allt mellan 24-28 år, några jobbar och några pluggar men alla så himla härliga tjejer och underbart utåt, positiva & pratglada ❤️ 


Påbörjat dukning av bordet


Presentskörden

Det är till och med två små stjärnor i klockan där siffrorna 3 och 9 brukar stå. Så bra känner dem mig, jag är tokig i stjärnor! 🌟

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela