barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Vårlik dag

Publicerad 2014-02-10 16:51:54 i Allmänt,

Dagen började strax före 8.00 med arga utrop ifrån rummet intill, så det var bara att pallra sig ur sängen, plocka upp O och värma en flaska välling som bebis fick dricka i vår säng. Efter lite morgonmys klev vi upp och gjorde oss iordning. Därefter åt jag frukost och plockade ihop skötväska och liggdel, O fick mellis och sedan begav vi oss av till en mamma i vår mammagrupp för lite mamma/bebisträff och bokcirkelsnack. O passade på att sova 1 timma, så jag avnjöt en kopp the i lugnan ro. Vid ettiden susade vi hem och åt lunch tillsammans jag och O. Sedan har vi lekt och sjunhit fram till tre. Då stoppade jag ner ungen i vagnen och tog en långprommis i det sköna vädret. Solsken, vindstilla och ca 5 plusgrader. Just nu lagar kvällsmaten sig själv i ugnen: korv, potatis, morot, sötpotatis, gul lök, rödlök, soltorkad tomat & feta ost. Till de en sås på rysk yoghurt + grönsaksbuljon som får koka ihop.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela