barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Vårens första helg

Publicerad 2014-02-23 16:13:14 i Allmänt,

Ja så ligger det till. Igår, på M's födelsedag blev det officiellt vår här nere hos oss efter 7 milda nätter i rad. Och vilken helg det har varit, både lördag och söndag har bjudit på strålande solsken. 

I fredags hade vi hit M's familj på mat, dryck och efterrätt. Det var riktigt trevligt, och fina presenter hade dem med sig till födelsedagsbarnet. 

På lördagen firade M sin födelsedag genom att jobba 06-18, men efter en förmiddagspromenad ute i solskenet åkte jag och O bort med tårta till M's jobb. Det uppskattades av kollegorna. Jag vet dock inte vad som uppskattades mest, O eller tårtan! :)

När M kom hem fick han öppna våra paket och sedan blev det en tidig kväll. 

Idag jobbar M 06-18 igen så jag och O har varit iväg på ett homeparty med Pomp De Lux, där det bjöds på supersmarrig fika! Även om O än så länge bara drar stl 68 så köpte jag två plagg till hösten. 


Overallen längst fram. Vatten & vindtålig och passar bra på hösten. 


Samt en farfarströja i blue/navy i stl 80, funkar bra när det börjar bli lite kyligare ute. 

Det fanns mycket fint, men kände att jag får vänta med att shoppa loss tills han kommer i kläderna. 

Väl hemma har vi premiärat i uterummet. 

En riktigt bra söndag med andra ord. 

Nu vankas det snart mat för både mig och O. Jag vet då att min mage kurrar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela