barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Storkok

Publicerad 2014-02-11 17:43:15 i Allmänt,


Storkok på både nappar & nappflaskor. 
Något som jag egentligen är väldigt dålig på att göra. Från början tänkte jag att jag skulle sterilisera nappar och nappflaskor 1 gång i månaden, men det blir sällan som man tänkt sig med barn. Något som jag lär mig mer och mer. 

Innan O kom var jag något utav ett kontrollfreak som planerade år i förväg, skrev listor på allt och föreställde mig 100 olika scenarion. Mina packlistor innan jag skulle åka någonstans var från en annan värld. 

Nu får jag vara glad om jag hinner krafsa ner något i anteckningar här på mobilen. Mitt kontrollbehov börjar sakta men säkert ge vika. Det är tillexempel jättenyttigt för mig att ibland lämna bebis och pappa ensamma hemma. Som tex nu till helgen då jag ska "jobba extra" lördag och söndag. 

Idag har vi varit på kyrkans barntimma och sjungit, fikat & lunchat tillsammans med en massa andra mammor och barn. 

Ikväll väntar träning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela