barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Picknick

Publicerad 2014-02-02 20:42:55 i Allmänt,

Tidigare ikväll fick jag sommarlängtan och dukade upp kvällsmelliset på en filt i vardagsrummet åt mig och lilla O. O fick rån och lite yoghurt medans jag sipprade på the med honung (smaksatt med citron, ootroligt god) och en apelsin. 

Även om jag älskar alla våra årstider, jo även vintern. Så ska jag inte sticka under stolen med att jag ser fram emot och längtar efter sommaren. Jag kan tyvärr inte hjälpa att känna att jag blev lite snuvad på sommaren som varit! Det var en väldigt varm sommar, något som inte var helt optimalt för en nyfödd spädis. O föddes fem dagar före midsommarafton och gillade inte värmen särskilt. Så fort vi stack näsan utanför dörren så skrek han, därför blev vi inomhus större delen av tiden. Det jag minns av sommaren är heta dagar, svettiga nätter & hormoner som löpte amok i min nyförlösta kropp och en helt ny bebis att ta hand om som låg klistrad vid bröstet mest hela tiden. 

Därför ser jag nu fram emot en sommar med en ettåring som älskar att bada. 

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela