barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Onsdag

Publicerad 2014-02-19 08:10:18 i Allmänt,

Och så är vi redan mitt i veckan. Igår vaknade O strax före kl 06:00 och tyckte att det var dags att kliva upp. Oftast när han vaknar så tidigt brukar han kunna somna om ett par timmar inne hos oss, men icke. Idag var det en mer human tid vid halv åtta som jag hörde tjoanden innifrån rummet intill. 

Vi håller som bäst på att renovera förrådet nere i källaren. Vi har lagt nytt golv (samma klinker som i "källarhallen" och på toaletten som ligger brevid förrådet) samt lagt på ett nytt lager med färg i taket och målat första omgången färg på väggarna. Sedan måste vi försöka hitta någon bra förvaringslösning där inne. Vi funderar på att besöka ikea, dem har ju förvaringsserier att platsbygga. 

På lördag fyller sambon hela 29 år så på fredag blir det kalas här hemma hos oss. Tacos och något gott att dricka till. Till efterrätt blir det pannacotta istället för tårta. Den tar vi på lördag, för då dka jag och O hälsa på pappa på jobbet och bjuda arbetskamraterna på tårta. 

Bjuder på två bilder från renoveringen:





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela