barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Måndag hela dagen

Publicerad 2014-02-03 20:15:50 i Allmänt,

Mammalivet lunkar på. O vaknade 7:30 och fick sig då en flaska välling och sedan lite morgonmys i sängen innan vi klev upp 8:15. Tvättade och klädde på den lilla och fixade iordning frukost till mig. Ny sak i morgonrutinen är tandborstning av två små gryn som kikade fram i slutet av januari. Än så länge protesterar han inte utan verkar mer tycka att det är skönt när jag borstar grynen. 

Vid elvatiden mötte vi upp våra vänner för en promenad. Perfekt att passa på när ungarna ändå ska sova förmiddag. 

När vi kom hem hade pappan vaknat efter sin sista natt och vi satte igång med lunchen som idag blev lasagnette. Sedan for jag till affären för en storhandling och när jag kom hem var huset tomt så jag passade på att slänga ut mattorna på trappen och dammade & dammsög snabbt av huset. Pappa och bebis kom hem från sin promenad och svärfar kom på besök. Slängde även ihop en muffinssmet och hade i mixade bananer, bra tips om ni har övermogna bananer hemma som ingen vill ha. Bananmuffins blir saftiga och goda. 

Imorgon kommer Ammy och lilla T över på lunchdejt och lite nätshopping på Pomp De Lux-rean :) Det bjuds på potatis & purjolökssoppa samt nybakt källarfranska. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela