barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Mammagrupp

Publicerad 2014-02-26 12:21:00 i Allmänt,

Idag var det mammagrupp på bvc kl 10. Som alltid var parkeringen överfull, vilken tur att jag var förutseende och tog chassit till vagnen med mig så att jag bara kunde sätta på babyskyddet där. Nu orkar jag faktiskt inte kånka omkring på babyskyddet längre. O väger strax över 8 kg plus vikten av babyskyddet (som faktiskt väger en del) så nu åker han på vagnen för det mesta. Snart är det ju också dags att byta babyskyddet mot en riktigt bilbarnstol, vi har nog faktiskt bestämt oss för en triofix. 

På mammagruppen fick vi se en liten informationsfilm från barnkonventionen om barnens rätt att få uttrycka sina känslor och pratade lite om boken "matlust" som vi håller på att "läsa" i bokcirkeln för tillfället. 

Vi pratade även lite löst om att ses här hemma för sopplunch & sista bokpratet nästa vecka. Då M är iväg på utbildning för jobbets räkning nästa vecka fiskar jag såklart efter sällskap om dagarna. 

Nu sover O och jag funderar på vad jag ska äta till lunch, sill & potatis kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela