barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Hej å hå

Publicerad 2014-04-09 22:07:48 i Allmänt,

Igår var vi på vårdcentralen jag och lilla O klockan 17:45. Dötrött bebis med feber uppskattade inte när ssk och läkaren skulle kolla öron och hals. Vrålade som en stucken gris stackarn. O har tyvärr dragit på sig dubbelsidig öroninflammation och äter nu kåvepenin 3 ggr om dagen i 5 dagar. Läkaren tyckte att halsen såg röd och irriterad ut men det gick inte att ta någon odling på gaphalsen så vi får väl hoppas att det går över av sig själv. 

Av förklarliga skäl är det lite petigt med maten just nu. Men det är ju så himla frustrerande när dem inte äter. Tack o lov är han full i bus och energin är på topp så han verkar inte vara alltför påverkad. 

Jag är bloddonator så imorse var jag iväg och lämnade blod. Första gången efter graviditeten och jag hade glömt hur trött och matt man blir när man ger bort 4,5 dl blod. Phju! Dessvärre har det inte varit tid för vila idag för imorgon kommer våra vänner från Dalarna ner och hälsar på över helgen så idag har det städats och fixats här hemma. 

Imorgon fm ska jag, O och O's faster ich kusiner iväg på förmiddagen och plocka lite påskris som ska pyntas med fjädrar och ägg! 

Har precis sett veckans avsnitt av Grey's Anatomy och känner mig mer än redo för sängen. 

God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela