barntok.blogg.se

Jag är 25 år och mamma till en liten pojke som föddes sommaren 2013. Tillsammans med min sambo, son och katt är vi bosatta på ostkusten där vi lever ett högst odinärt småbarnsliv.

Fuck cancer

Publicerad 2014-04-15 22:13:49 i Allmänt,

Det är ett jäkla skit den där cancern. 

Fick besek idag om att min bonusfarfars cancer sitter i båda lungorna, i hela lungorna. På grund av hans dåliga lungkapacitet och att cancern sitter i båda lungorna så kan läkarna inte göra annat än att bromsa upp sjukdomsförloppet. 

Enkelt sagt är det alltså kört! 

Tidigare i år amputerade dem ena benet på honom där det fanns cancer. Dem kapade ovanför knäet för att vara på den säkra sidan, men fanskapet hade redan letat sig upp i lungorna. 

Jag blir så arg, och så ledsen. 
Nu måste man försöka ställa in sig på att han kanske inte kommer att finnas bland oss så länge till. 

Min faster ska gifta sig i sommar. Kommer det bli bröllop eller begravning först? Och så tänker jag på min stackars, älskade farmor. Hur ska hon orka? Dem är inte så gamla ändå, han fyllde 73 år i förra veckan. 

Detta armbandet är påväg hem till mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela